Železničář / Zpravodajství / V červnu začne oprava poslední části Fantovy budovy
V červnu začne oprava poslední části Fantovy budovy
19.4.2025
Správa železnic zahájí rekonstrukci zbývající části Fantovy budovy na pražském hlavním nádraží. Práce provede sdružení firem Avers a Geosan GR, za zhruba 438 milionů korun. Obnovou projdou zejména interiéry ve vyšších patrech a Vládní salonek v jižní části historické budovy. Celý objekt bude navíc bezbariérově přístupný. Hotovo bude za čtyři roky.

Cílem je vrátit secesním interiérům Fantovy budovy původní podobu. Práce se uskuteční ve vyšších patrech, například v kancelářích, které dosud využíval Drážní úřad nebo Policie ČR. Obnovou projdou také prostory v jižní části objektu, včetně populárního Vládního salonku. Vzniknou nová propojení budovy s jižním podchodem, díky výtahům budou bezbariérově přístupná všechna patra. Odstraněním nepůvodní podlahy sálu v jižní části budovy vznikne vysoký prostor, jehož secesně zdobený strop bude opět viditelný přímo z jižního podchodu. Stavba začne v červnu a potrvá čtyři roky. Větší omezení pro cestující přinesou pouze stavební úpravy toalet a přilehlých prostor v suterénu budovy.
Další články této rubriky
V depu v Olomouci byla modernizována budova pro strojmistry
18.4.2025 - Několik desítkám zaměstnanců Českých drah OŘOC Východ slouží nově opravená strojmistrovská budova v olomouckém depu. Zhruba sto let stará budova se během roční rekonstrukce kompletně proměnila, a to od suterénu až po střechu.… »
Výhodnější cestování na ČD využívá už 1 500 policistů
15.4.2025 - Úspěšná spolupráce dopravce s Policií ČR vstupuje do třetího roku existence. Policisté mají možnost jezdit ve vlacích Českých drah za zvýhodněné jízdné, v případě potřeby pak pomáhají vlakovému personálu. Zvýhodněné… »
Představitelé ČD a MÁV jednali o mezinárodní dopravě
12.4.2025 - V Praze se v půlce března uskutečnilo jednání mezi Českými drahami a maďarským národním dopravcem MÁV. Do metropole zavítal generální ředitel holdingu MÁV Zsolt Hegyi spolu s řediteli pro osobní dopravu a strategii. Na české… »